Posted by Renata On četrtek, november 14, 2013
Rudolf je dobil mlajšega brata :) Milo sem naredila po istem receptu, z istimi sestavinami in barvami in ga odišavila z istim parfumskim oljem - cedrovina in sandalovina pa citrusi in vanilija. Zato sem ga poimenovala kar Rudi :) 



Tokrat sem nad vzorcem, ki je nastal na vrhu, še bolj navdušena kot nad tistim, ki je nastal v milu. Dodatek bleščic za bolj praznično vzdušje pa da milu en poseben čar. Zaradi te izdelave prazničnih mil se že neverjetno veselim veselega decembra. In začuda tudi snega! Dobro vem, da bom mnenje ob dejanskem snegu na cesti spremenila, ampak trenutno se ga verjetno tako veselim zaradi spomina na lansko zimo. Luštno je bilo, upam, da bo letos še bolj :)


Malo sem zašla iz teme...danes sem si zadala, da zapišem in opišem olja in masla, ki jih uporabljam za izdelavo svojih mil. Načeloma se milo lahko naredi iz svinjske masti ali govejega loja. Takšna mila so delale naše stare mame (lahko jih imenujete tudi babice, jaz sem pač imela stare mame :)). Mami pravi, da se iz otroštva spominja, da je ta reč precej smrdela in da je mama to kar dolgo kuhala. Iz tega sklepam, da mast ni bila prečiščena in da se je milo kuhalo po vročem postopku, kar pomeni res kuhalo v kotlu. Zato večtedensko zorenje ni bilo potrebno, milo se je lahko uporabilo kar takoj. Hladen postopek je tisti, ki zahteva vsaj 4 tedensko zorenje mila.

Nekateri še danes delajo milo iz masti, živalsko maščobo pa uporabljajo tudi marsikateri industrijski proizvajalci mil. Pravzaprav je velika verjetnost, da tista žajfa, ki jo imate ob umivalniku vsebuje goveji loj. Poglejte na embalažo (govorim o trdih milih) pod sestavine. Že nekje na začetku piše Sodium Tallowate. To pomeni umiljen prečiščen goveji loj.

Sama nimam nič proti temu...pravzaprav bi rada enkrat probala skuhat žajfo tako, kot je to delala stara mama. Po kolinah, zunaj v kotlu. Super! Samo povem...ker pač marsikateri vegetarijanec tega podatka ne ve. Da se razume, ta maščoba je prečiščena in je v procesu saponifikacije spremenila svojo strukturo, ampak v osnovi je pa še vedno živalska maščoba.

No, naše stare mame so milo iz govejega loja kuhale zato, ker je bil najcenejša in najbolj dostopna maščoba. Babice v Dalmaciji in tiste v Italiji so bile bolj fine in so milo kuhale iz olivnega olja, ker je bilo tam pač lahko dostopno.


Kot rečeno, marsikateri izdelovalec domačih mil še danes uporablja prečiščeno svinjsko mast ali goveji loj. Milo naredi belo, trdo, kompaktno in dolgo obstojno.

Jaz sem se izdelave mil lotila na tak vegi način, brez teh maščob. Delno zato, ker mi ni do tega, da bi sama precejala mast (mesar me bo pomoje debelo gledal, če mu bom rekla, da hočem prečiščeno mast za žajfo), delno pa zato ker so mi rastlinska olja precej blizu in vem, da so fina za kožo.

Milo se lahko tako izdela iz ene same vrste maščobe, olja oz masla, ampak ker ima vsako umiljeno olje drugačne lastnosti, je za najbolj optimalen rezultat dobro uporabiti različna olja in pravo razmerje med njimi.


Jaz v svojih milih skoraj vedno uporabim različno kombinacijo olj ali pa recept vsaj začinim s kakim posebnim oljem. Zakaj? Ker je pač zabavno odkrivat nekaj novega, ugotavljat in ocenjevat kateri recept je boljši ipd. Do sedaj sem eksperimentirala z naslednjimi olji in masli:
- Palmovo olje
- Olje palmovih koščic
- Kokosovo olje
- Olivno olje
- Mandljevo olje
- Ricinovo olje
- Karitejevo maslo
- Repično olje
- Sončnično olje


Vsako od naštetih olj in masel se v olju drugače obnaša in doprinese k celostni kvaliteti mila. Eno da trdnost, drugo mehurčke, tretje neguje kožo in spet drugo naredi kremasto peno. Ker bi bila tale objava predolga, če bi opisala še vsako olje posebej, bom to storila ob drugi priložnosti :) Umetnosti izdelave mila pač ne morem povzeti na kratko :)

Renata :)

9 komentarjev :

  1. Tale tvoj Rudi je pa tako zelo italijanski :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hehe Suzi:) Zdaj je en tak velik vprašaj visel nad mojo glavo, nakar sem z rahlo zamudo (pozna ura je že :)) ugotovila, na kaj misliš :) Ja Italijani pač vsak dan živijo s kombinacijo barv, ki je precej božična :)

      Izbriši
  2. Beautiful festive colors and design! I bet it smells really good! Wish I could smell it!

    OdgovoriIzbriši
  3. Lepo milo in hvala za zanimive informacije o kuhanju mil. Se že veselim nadaljevanja :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Maja, hvala za komentar :) Vsekakor nadaljevanje sledi ;)

      Izbriši
  4. Zelo poučno. Hvala. In milo je super.

    OdgovoriIzbriši
  5. Gorgeous soap, Renata! It looks similar to a Candy Cane soap that I made a few weeks ago. I love those colors!

    OdgovoriIzbriši