Posted by Renata On sobota, november 09, 2013
Spet sem si dala duška in si privoščila izdelavo novega mila, tokrat Guštija. Gušti zato, ker diši zelo okusno - po kavi, vaniliji in sandalovini. Tak topel, kavni, sladek vonj. Idealen za zimo.


Že odkar sem naredila milo z imenom Rudolf, mi je ta črtast videz zelo prirasel k srcu. Gušti je zdaj zaradi kombinacije barv precej živalski, ampak mi je všeč, kljub temu, da mi živalski vzorci načeloma niso všeč :)


Ker sem si zamislila rjavo-belo kombinacijo ter dišavo, ki vsebuje vanilijo, je tole milo postalo svojevrsten projekt. Vsaka dišava, ki vsebuje vanilijo, milo obarva na rjavo. Kako torej doseči rjavo-bele črte? Zadevo sem rešila tako, da sem odišavila samo rjav del mila, medtem ko je bel ostal neodišavljen. Pri vonju celotnega mila se to ne pozna, pri videzu pa se. Povsem mogoče je, da se bo dišava sčasoma 'razlezla'' in obarvala tudi bel del mila...upam pa, da se to ne bo zgodilo. 


Vse, ki bi se na podlagi mojih fotografij utegnili navdušiti nad izdelavo mila, bi rada opozorila na to, da je izdelava mila zelo zasvojljiv hobi :) Še bolj pomembno pa je, da se pred izdelavo dobro podučite in raziščete to, česar se nameravate lotiti. Gre namreč za to, da je pri izdelavi mila treba uporabiti lug oz. natrijev hidroksid, ki je izjemno jedek, kar pomeni, da lahko povzroči globoke opekline. Zato je nujna uporaba zaščitne opreme in natančno poznavanje postopka in dobro preračunane sestavine. Lug je glavna sestavina pri izdelavi mila, saj povzroči saponifikacijo, kar po domače povedano pomeni, da olje pretvori v milo. Pri pravilni izdelavi mila lug porabi vso svojo energijo, kar pomeni, da ga v končnem izdelku ni več. Ostanejo samo umiljena olja, dodatki kot so barva in dišava ali posebne negovalne sestavine in pa glicerin, ki je za kožo še posebej negovalen (o glicerinu kdaj drugič :)). Zato je tako milo fantastična zadeva, saj ne izsušuje kože, tako kot industrijska mila, ki vsebujejo detergente. Če pa milo ni pravilno izdelano, pa v njem ostane nezreagiran lug, kar pomeni precej agresivno milo.

Če se niste pripravljeni poglobit v to in pred prvim izdelanim milom prebrati nekaj knjig, nekaj mesecev brskati po internetu in se poglobit v karakteristike olj, luga, samega procesa saponifikacije in procesa izdelave, potem je bolje, da si v hobi trgovini kupite osnovo za milo, ki se jo stopi in vlije v modelčke (kot npr. sveče). V takšno osnovo sicer ne morete mešat olj in masel po svojih željah, lahko pa jih obarvate in odišavite po svojem okusu.

Mene je do izdelave mil pripeljala sama radovednost. Najprej sem se lotila izdelave domačega deodoranta, potem body buttra in raziskovanje tega in iskanje receptov me je privedlo še do raziskovanja sveta ročno izdelanih mil. Po nekaj mesečnem raziskovanju, branju in opogumljanju, sem se zadeve končno lotila in tako našla nov hobi, ki zapolnjuje moj prosti čas in poličke v domači kopalnici :)

Renata :)


8 komentarjev :

  1. It's so pretty! I am intrigued by your scent combination. I love coffee and vanilla together but I have yet to try with sandalwood. I also like to use vanilla as a brown colorant, but from my experience, it will bleed a little bit into the white parts.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Thank you SoapJam :) It really is a great scent combo. You should try it :) Yes I know that the color of vanilla FO can 'migrate' into white parts so I hope that TD can prevent that. We'll see :)

      Izbriši
  2. Verjetno takšnih domačih mil nisem prej zasledil, vendar so vse tvoje "kreacije" odbite in res hudo dobro izgledajo.
    Če imaš malo domišljije izgleda kot neke vrste suhomesnati izdelek ;)

    OdgovoriIzbriši
  3. Hehe to je en boljših opisov =)

    OdgovoriIzbriši
  4. Joooj DB, valjam se po tleh od smeha hahaha :)) Suhomesnati izdelek :)) Že marsikaj sem slišala, ampak take asociacije pa še ne :) Faca :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Če pa mi res na 2 fotki izgleda kot včasih, ko je mama doma rezala kaj mesnatega, pa tega sedaj res ne pogrešam več.

      Kot neke vrste pečena slanina, vendar na tvoji fotki v popolnem razmerju.

      Me pa veseli, da sem uspel spet nekoga nasmejati preko neta ;)

      Izbriši
  5. čudovita predstavitev domačega ustvarjanja mila, danes sem tudi v živo se prepričala o opojnem vonju tvojih mil.. hvala ti..

    OdgovoriIzbriši
  6. Uauu, kako super vzorec. Spet sem se naučila veliko novega. Hvala.

    OdgovoriIzbriši